Znaczny Spadek sprzedaży samochodów elektrycznych Mercedes, hybrydy plug-in odnoszą sukces

Znaczny Spadek sprzedaży samochodów elektrycznych Mercedes, hybrydy plug-in odnoszą sukces

Znaczny Spadek sprzedaży samochodów elektrycznych Mercedes, hybrydy plug-in odnoszą sukces

Wprowadzenie: Trudny kwartał dla EV Mercedes-Benz

Najnowszy raport sprzedaży Mercedes-Benz USA obrazuje znaczący spadek na rynku ich elektrycznych pojazdów (EV), z wyraźnym pogorszeniem wyników sprzedażowych ich flagowych modeli, takich jak EQS i EQE. Mimo tego spadku, marka doświadczyła znacznego wzrostu w sprzedaży hybryd plug-in, co wskazuje na zmianę preferencji konsumentów i dynamiki rynku.

Szczegółowa analiza wyników EV Mercedes-Benz

W drugim kwartale 2024 roku, Mercedes-Benz odnotował drastyczny spadek sprzedaży swoich elektrycznych pojazdów. Flagowy elektryczny sedan marki, EQS, wraz z wariantem SUV, zanotował dramatyczny spadek sprzedaży o 57%, osiągając poziom 2,556 jednostek. Jest to część szerszego trendu, gdzie sprzedaż od początku roku spadła o 52%, mimo że oczekuje się, że nadchodzący lifting może ożywić linię modeli w późniejszej części tego roku.

Model EQE oraz jego odpowiednik SUV również napotkały trudności, z 47-procentowym spadkiem sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Chociaż dane z całego roku wskazują na mniej poważny spadek o 4%, niedawny spadek sprzedaży sugeruje ochłodzenie zainteresowania, które może być wpływane przez różne czynniki rynkowe.

Jasny punkt: Rosnąca popularność hybryd plug-in

W kontraście do słabnącej sprzedaży EV, hybrydy plug-in Mercedes-Benz cieszyły się niebywałym wzrostem. Sprzedaż tych bardziej ekologicznych alternatyw wzrosła o 524% w ciągu kwartału. Wzrost ten przypisuje się rozszerzającej się ofercie, w tym wprowadzeniu na rynek modeli GLC 350e i AMG SL 63e S, które mają utrzymać tę tendencję wzrostową po ich oczekiwanym debiucie na rynku amerykańskim.

Analiza porównawcza z konkurentami

Podczas gdy Mercedes boryka się ze sprzedażą swoich elektrycznych vanów, z model eSprinter sprzedającym się jedynie na poziomie 642 jednostek w pierwszej połowie roku, konkurenci tacy jak Ford odnieśli większy sukces. Van Forda E-Transit sprzedał się w znacznie większej liczbie, co wskazuje na konkurencyjną wadę Mercedesa w tym segmencie.

Przegląd modeli i odpowiedź rynku-Mercedes-GLS

Przegląd modeli i odpowiedź rynku

Dynamika sprzedaży w obrębie gamy modelowej Mercedes-Benz znacznie się różni:

  • Model CLE miał mocny kwartał ze sprzedażą 3,424 jednostek.
  • Modele GLS i GT odnotowały wzrosty odpowiednio o 28% i 35%.
  • Z kolei klasa S doświadczyła znacznego spadku, z 42% spadkiem sprzedaży w tym kwartale i 33% rocznie.
  • Model SL również osiągnął słabe wyniki, ze spadkiem sprzedaży o 49% w tym kwartale i 60% rocznie.
Model Sprzedaż Q2 2024 Sprzedaż Q2 2023 Zmiana kwartalna % YTD 2024 YTD 2023 Zmiana roczna %
A-KLASA 2 8 -75% 3 68
C-KLASA 9,377 8,980 4% 17,429 17,274 1%
E-KLASA 4,620 4,299 7% 8,046 6,982 15%
S-KLASA 2,405 4,155 -42% 4,785 7,153 -33%
G-KLASA 2,470 2,958 -16% 5,477 5,803 -6%
CLA 2,985 2,842 5% 3,595 5,696 -37%
CLE 3,424 4,283
CLS 7 249 -97% 18 620
GLA 4,499 5,549 -19% 6,746 10,065 -33%
GLB 3,476 3,944 -12% 9,042 7,746 17%
GLC 17,491 17,733 -1% 26,105 20,389 28%
GLE 15,780 14,941 6% 30,876 31,685 -3%
GLS 6,789 5,299 28% 14,247 11,661 22%
SL 651 1,277 -49% 852 2,149 -60%
GT 1,046 777 35% 1,752 1,540 14%
EQB 3,173 1,688 88% 3,844 3,713 4%
EQE 3,911 7,410 -47% 9,024 9,354 -4%
EQS 2,556 5,990 -57% 5,108 10,749 -52%
Vany 10,934 20,269 -46% 26,987 34,190 -21%
Łącznie MB 95,596 108,368 -12% 178,219 186,837 -5%

Dane te przedstawiają zarówno spadki, jak i wzrosty sprzedaży poszczególnych modeli, co pokazuje zmieniające się tendencje na rynku samochodowym w USA.

Zakończenie: Strategiczne przegrupowania i perspektywy na przyszłość

Strategia Mercedes-Benz wydaje się być w fazie przegrupowania, jak widać po przesunięciu akcentów na hybrydy plug-in w obliczu słabnącej sprzedaży EV. Ta zmiana sugeruje, że firma dostosowuje się do wymagań rynku i preferencji konsumentów, które obecnie faworyzują technologie hybrydowe nad całkowicie elektrycznymi modelami. W miarę zbliżania się do końca 2024 roku, kluczowe będzie monitorowanie, jak te dostosowania wpłyną na pozycję Mercedes-Benz na rynku luksusowych samochodów, zwłaszcza na konkurencyjnym rynku amerykańskim.