23 paź Przedstawiamy Mercedesa Klasy E L 2024: luksusowa uczta dla pasażerów z tyłu
Mercedes zaprezentował w Chinach rozszerzoną wersję Klasy E, znaną jako Klasa E L, dodając odrobinę bogactwa i wyrafinowania segmentowi luksusowych sedanów. Ta odsłona nastąpi sześć miesięcy po wprowadzeniu na rynek standardowego modelu W214. Klasa E L z wydłużonym rozstawem osi stanowi niedrogą, ale równie elegancką alternatywę dla flagowego modelu Klasy S, zapewniając mnóstwo przestrzeni, najnowocześniejszą technologię i wyjątkowy komfort dla pasażerów z tyłu.
Wielka przemiana zewnętrzna
Wizualnie Klasę E L wyróżniają wydłużone tylne drzwi, grubsze słupki C i tylna szyba, a także charakterystyczny emblemat zdobiący słupki D, przywołujący aurę Maybacha. Pozostałe elementy stylistyczne bardzo przypominają standardową Klasę E, zachowując kultowy emblemat gwiazdy na osłonie chłodnicy, tylne światła LED i światła przy kałużach. Linia AMG może się jednak pochwalić wyrazistymi kołami, bardziej sportowymi zderzakami i ekskluzywną podświetlaną osłoną chłodnicy, co odróżnia ją od swoich odpowiedników ozdobionych tradycyjnym zdobieniem maski.
Wymiary, które na nowo definiują komfort
Chiński wariant Mercedesa-Benz Klasy E L jest o 5,6 cala większy od standardowej Klasy E, ma 5092 mm (200,4 cala) długości i duży rozstaw osi wynoszący 3094 mm (121,8 cala), co stanowi 5,2 z tych dodatkowych cale. Te zwiększone wymiary przekładają się na niezwykle przestronne wnętrze, zaprojektowane z myślą o najwyższym komforcie.
Wewnątrz technologiczny cud
Wchodząc do środka, przekonasz się, że wnętrze Klasy E L jest w dużej mierze zapożyczone od jej rodzeństwa, Klasy E, z imponującym zestawem hiperekranów składającym się z trzech rozległych wyświetlaczy. Ekrany te są jednak dostosowane do regionu, oferując konkretną grafikę i aplikacje. To, co naprawdę wyróżnia tę rozszerzoną wersję, to wyjątkowe wrażenia dla pasażerów z tyłu, obejmujące dużą ilość miejsca na nogi, odchylane oparcia siedzeń i elektrycznie regulowane podnóżki.
Niezrównany luksus i wygoda
Klasa E L rozpieszcza swoich pasażerów szeregiem udogodnień klasy premium. Tylne zagłówki są wyposażone w funkcję ogrzewania szyi, dzięki czemu pasażerowie mogą czuć się komfortowo nawet w chłodniejsze dni. W podłokietniku znajduje się podkładka do bezprzewodowego ładowania dwóch telefonów, dzięki czemu urządzenia nie wymagają wysiłku. Miłośnicy muzyki docenią wysokiej klasy system dźwiękowy Burmester z efektami wibracji foteli, zapewniającymi naprawdę wciągające wrażenia dźwiękowe. Dodatkowo dostępny jest specjalny przycisk umożliwiający elektroniczne złożenie przedniego siedzenia pasażera, co pozwala wygodnie rozprostować nogi podczas jazdy z szoferem.
Podnosząca atmosfera
Karty drzwi Klasy E L z dużym rozstawem osi przedstawiają paski oświetlenia otoczenia, które wznoszą się za tylnymi zagłówkami, tworząc bardziej bogatą atmosferę w kabinie. Pomimo tych luksusowych akcentów warto zauważyć, że model ten nie zawiera dodatkowych wyświetlaczy dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Potężne opcje wydajności
Na rynku chińskim Mercedes-Benz Klasy E L będzie oferowany w dwóch konfiguracjach 4-cylindrowego układu napędowego – E270L generujący 201 KM (150 kW / 204 KM) i mocniejszy E300L o mocy 255 KM (190 kW / 258 KM). Oczekuje się, że w najbliższej przyszłości oferta zostanie poszerzona i będzie oferować jeszcze więcej opcji. Klasa E L jest wyposażona w zawieszenie pneumatyczne i skrętne tylne koła, co zapewnia płynną i dynamiczną jazdę.
Dostępność i nie tylko
Z niecierpliwością oczekiwany Mercedes-Benz Klasy E L ma trafić na rynek chiński w nadchodzących miesiącach. Według Autocar India model ten będzie również dostępny na rynku indyjskim w drugiej połowie 2024 roku. Klasa E L to czwarta wersja nadwozia w nowej gamie Klasy E, po standardowym sedanie, praktycznym kombi i żądne przygód kombi All-Terrain z elementami stylistyki crossovera. Ten nowy wariant zapewnia wyższy poziom wyrafinowania i komfortu, przeznaczony dla tych, którzy szukają luksusowego sedana klasy premium, skupiającego się na luksusie dla pasażerów z tyłu.